גרנות מפליל משרד הבריאות ע"י שוחד גיל

בלעדי: עד מדינה יפליל בכירים במשרד הבריאות בשוחד
נכתב על ידי זיו קריסטל
ב 18/12/2018 22:50
יבואן תוספי התזונה תמיר סיטי העיד כי במשך שנים שילם שוחד בסכומים קטנים במזומן שהצטברו לכדי מאות אלפי שקלים על מנת שאנשי שירות המזון הארצי יאשרו משלוחים שלו בכניסה לארץ ויעכבו את מתחריו * 19 נאשמים בפרשה, ביניהם עד המדינה שירצה שנה מאסר (או דמי כופר)

חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433 גייסו יבואן תוספי תזונה לספורטאים כעד מדינה המפליל בכירים במשרד הבריאות בקבלת שוחד לכאורה בשווי מאות אלפי שקלים. היבואן, תמיר סיטי, הפליל עובדים בתפקידי מפתח בשירות המזון הארצי, הממונים על בדיקות למזון רגיש ומתן אישורים לייבוא ולשיווקו בישראל. תקופת השוחד לפי עדותו של סיטי, מהיבואנים הגדולים בארץ של תוספי תזונה, נפרסה על פני עשר שנים.

על פי הסכם עד המדינה שנחתם איתו, סיטי יודה בעבירות שוחד ואחרי שיפליל את הבכירים בשירות המזון, הוא ירצה מאסר של שנה בפועל וישלם קנס של שני מיליון שקלים. גיל גרנות רמאי

השבוע הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב האישום נגד סיטי, ממנו עולה כי נתן לכאורה שוחד בשווי 300 אלף שקל לויקטוריה שמיט, מנהלת תחנת משרד הבריאות בנמל אשדוד. עוד עולה, כי שני מהנדסי מזון במשרד הבריאות, האמונים על דגימת מזון רגיש, קיבלו ממנו שוחד לכאורה בעשרות אלפי שקלים, כדי שיימנעו מעריכת בדיקות מתחייבות ל-238 משלוחי ייבוא ששיווק בארץ בעשר השנים האחרונות.

המוצרים של סיטי כוללים בין היתר אבקות חלבון ומוצרים לבניית גוף. שירות המזון הארצי במשרד הבריאות הוא הסמכות העליונה לפיקוח על כל מזון שמיוצר או מיובא לארץ, ואמון על ביצוע בדיקות מחמירות למוצרים רגישים, כולל ביצוע דגימות מעבדה בתדירות גבוהה ואישורים מקדימים.

תחנת ההסגר בנמל אשדוד היא "שער הכניסה לארץ" של שירות המזון, ובה נקבע גורל כל מכולה – לשחרור מהנמל או עיכוב ודרישה לביצוע בדיקות נוספות. ויקטוריה שמיט היתה מנהלת תחנת ההסגר מאז שנת 2005, ובתפקידה קבעה את רמת הדרישות מכל יבואן.

לפי כתב האישום, סיטי נהג לערוך פגישות חשאיות עם שמיט ברכבו, והגיע בסמוך לביתה אחת לשלושה שבועות, בסמוך למשלוחי היבוא שלו, החל משנת 2008. בד בבד עם היכרותם הראשונית, לפי האישום, נרקמו ביניהם יחסי שוחד. בפגישותיהם שנערכו בשעות הערב המאוחרות, נהג סיטי לתת לשמיט באופן קבוע, לפי האישום, מעטפות בהן 2000-2500 שקל במזומן בכל פעם. אם החמיץ פגישה עם שמיט מסיבה כלשהי, נהג סיטי לתת לה שתי מעטפות, נטען, ובתקופות החגים העלה את סכום השוחד ל-4000-6000 שקל.

לעתים אף שילם סיטי עבור פגיעה במתחריו העסקיים. בשנת 2015, לפי האישום שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עיכבה שמיט לבקשתו שחרור משלוח תוספי תזונה של יבואן אחר במשך 218 ימים. כתוצאה מהסירוב, נאלץ היבואן להחזיר את המכולה לספק בארצות הברית. שמיט עיכבה גם משלוחים של יבואן נוסף מספר פעמים לכאורה, במספר שבועות עד חודשים. כתוצאה משיתוף הפעולה איתה, נטען, השיג סיטי יתרון כלכלי על מתחריו, כאשר שמיט חיזקה את מעמדו בשוק תוספי המזון ופגעה ביבואנים אחרים. בשוטף, על פי הנטען, שמיט התבקשה על ידי סיטי לשחרר את המוצרים שלו במהירות ולא לדגום משלוחים שלוו בניירת לא תקינה.

מלבד מעטפות כסף נתן סיטי לשמיט על פי עדותו טובות הנאה נוספות. לפי האישום, הוא רכש לה טלויזיה, מכשיר כושר, מכשיר טלפון וכן סיפק תוספי מזון ואבקות חלבון לשימוש בעלה.

ילנה לבינסקי וארתור פתחוב הם שני מהנדסי מזון במטה שירות המזון הארצי, שבמסגרת תפקידם אמונים על מתן אישורי יבוא למזון רגיש. לפי הנטען בכתב האישום נגד סיטי, בשנים 2012-2017 הוא נהג להגיע גם לביתה של לבינסקי בכל שלושה חודשים, כשידיו עמוסות סלסלות מלאות שתייה חריפה ושוקולדים, אליהם צירף גם אלפי שקלים במזומן לכאורה בכל פעם. סיטי ביקש מלבינסקי שתיתן עדיפות לטפל בבקשות יבוא שהגיש ולפי הפרקליטות לבינסקי הבטיחה שתשתדל לעשות כן. עוד נטען כי לבינסקי התייעצה עם סיטי בקשר לקניית רכב, ולקחה ממנו "הלוואה" של 10,000 שקל. ערך טובות ההנאה שנתן לה סיטי הסתכם על פי האישום ב-60 אלף שקל.

כמו כן, נטען כי החל משנת 2011 שילם סיטי כספי שוחד בסך כ-40 אלף שקל למהנדס המזון פתחוב, באמצעות איש קשר, וזכה ליחס מועדף בשירות המזון, שחסך לו זמן והעניק לו תועלת כלכלית רבה.

מעו"ד דרור ארד איילון המייצג את תמיר סיטי לא נמסרה תגובה.

עדכון 19.12

פעילותו של סיטי מול אנשי שירות המזון היא רק חלק מתמונה רחבה הרבה יותר ועגומה. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה באמצעות עורכי הדין טל פרג'ון ואלעד אשכנזי כתבי אישום נגד 11 יבואנים ואנשיהם הנאשמים במתן שוחד, ונגד שבעה עובדי מחלקת היבוא בשירות המזון, משרד הבריאות. 

הנאשמים בקבלת שוחד :

ויקטוריה שמיט – מיוצגת על ידי עו"ד מיכה גבאי ועו"ד ליאור מרכס-גבאי. לדבריהם "כתב האישום מבוסס כולו על עד המדינה המנסה למלט עצמו מהפשעים אשר ביצע. עד המדינה חיזר אחרי מרשתנו ובמסגרת החיזור הרעיף עליה מחמאות ומתנות רבות, וזאת מבלי שקיבל ממרשתינו תמורה כלשהיא ובוודאי שאין כאן יחסי נותן ומקבל. עד המדינה פעל על מנת להתפאר בפני לקוחותיו שיש לו לכאורה דלת פתוחה במשרד הבריאות ובכך הוא אכן הצליח. אין ספק שבסיומו של המשפט יתברר שזו הצלחתו היחידה וכי במרשתינו לא דבק רבב. מרשתינו ביצעה תפקידה בנאמנות ובמקצועיות ורק טובת המערכת היתה נר לרגליה, וגם עד המדינה לא יוכל להשחיר את פניה".

רות שימברג – מנהלת מחלקת יבוא בשירות המזון הארצי. סנגוריה, עו"ד גיל דחוח ועו"ד גלית רוטנברג מסרו: "רות עובדת במשרד הבריאות כבר שנים רבות. בכל אותן שנים דאגתה הראשונה הייתה לבריאות הציבור והיא מעולם לא נתנה הקלה או העדפה לאף גורם. גם כתב האישום לא טוען זאת לגביה. היא עומדת לדין על קבלת מתנות בחגים. אנו מאמינים שבית המשפט לא יראה במתנות לחגים כ'קבלת שוחד'".


ארתור פתחוב – סנגורו עו"ד אייל בסרגליק מסר: "בעודנו מחכים להחלטה בשימוע בעניינו של ארתור נמצאנו למדים על הפיכתו לעד תביעה בתיק של אחר, אשר אינו חלק מטיוטת החשדות כנגד מרשנו. כפי שהבהרנו גם בשימוע, למרשנו לא היה חלק בשום עבירה פלילית, לא היה לו תכנון מוקדם או שותפות למעשה לא תקין, וכל פעולותיו היו להצלחת משרד הבריאות בלבד. אנחנו נוכיח הדברים בהמשך".

ילנה לבינסקי – סנגוריה עורכי הדין ליה פלוס וד"ר איתן פינקלשטיין: "למרשתינו ולעד המדינה היו יחסים חבריים קרובים. הא ותו לא. גם על פי גרסת עד המדינה עצמו, נסיונותיו להדיח את מרשתינו לדבר עבירה לא צלחו והיא מעולם לא פעלה בענייניו המקצועיים באופן השונה מפעולותיה אל מול גורמים אחרים העומדים בקשר עם משרד הבריאות. כל נסיון של המדינה להציג מערכת יחסי שוחד עם מרשתינו לא יצלח".

לריסה גופשטיין – מהנדסת מזון. מיצוגת על ידי עו"ד ציון אמיר.

דורית עשור – רכזות לשכה בשירות המזון – סנגוריה, עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס ממשרד שוורץ-נרקיס ושות' מסרו: "מרשתנו לא יכולה הייתה במסגרת תפקידה להשפיע ולו במאום על האופן בו טופלו מוצרים ורשיונות במשרד הבריאות ושימשה כפקידה הכבולה בפרוצדורות נוקשות שלא ניתן היה לעקפן".

שלומית אור – רכזת לשכה נוספת. מיוצגת על ידי עו"ד אפרת נחמני-בר.

http://posta.co.il/article/22874-%D7%91%D7%9C%D7%A2%D7%93%D7%99-%D7%A2%D7%93-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%99%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%9C-%D7%91%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93-%D7%94%D7%91%D7%A8/

להלן פרטים נוספים מהרשת:
16 בספט׳ 2017 - לסיכום ללא קשר לכתבה, גיל גרנות הוא לא תזונאי ולא יועץ בתזונה! ולכן רצוי לבדוק ... אני מבינה שגיל גרנות תזונאי או לא תזונאי, רמאי, נוכל או מתחזה למה שהוא לא.
21 ביולי 2018 - 31 באוג׳ 2017 - ההנדסאית רחל ארנון מציגה את עצמה באדריכלית ולא מבינה מה הבעיה בזה, גיל גרנות מרצה על תזונה ללא השכלה פורמלית, והגיע הזמן שאשכול, ...


גיל שקרן, גרנות רמאי, תזונה לספורטאים עלק. חפש. חפש בבלוג זה. רשומות. גיל הדיאטנים המתחזים גרנות · ספטמבר 01, 2018 · גיל גרנות +0 הדיאטנים המתחזים · גיל גרנות הדיאטנים ...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

גל זלצמן מזייף תוספי תזונה לספורטאים

צ'מפיון נוטרישן חלבון מזויף בישראל

גיל גרנות נוכל רמאי